O nama

A&P DOO

A&P d.o.o. Preduzeće za proizvodnju osvežavajućih pića je ovlašćena punionica Pepsi proizvoda za Srbiju i Crnu Goru, sa sedištem u Dobanovcima, u Beogradu.

Kompanija je osnovana u maju 1998. godine kupovinom NAVIP-ovog pogona Vinea. U vlasništvu je kompanije sa Kipra - Andreou & Paraskevaides Group Ltd., koja u svom sastavu ima još dve ovlašćene Pepsi punionice - na Kipru i u Libiji.

A&P d.o.o. Beograd ima ekskluzivni ugovor o punjenju i prodaji Pepsi proizvoda sa PepsiCo International, od koje dobija bazne sirovine i tehničku dokumentaciju za proizvode i sa kojom zajednički ulaže u marketing i investicije. Proizvodnja se odvija u fabrici u Dobanovcima, na 3 proizvodne linije, a proizvodni program čini 12 različitih ukusa u 3 vrste ambalaže i 6 različitih pakovanja.

Trenutna paleta proizvoda je nastala kao rezultat tražnje potrošača i predstavlja ponudu samo za određeni period, jer se proizvodni program redovno menja i osvežava kako u pogledu novih ukusa, tako i u pogledu novih pakovanja, kako bi u svakom trenutku zadovoljio potrebe i zahteve svojih potrošača, u vreme jake konkurencije i sve bržeg razvoja novih proizvodnih tehnologija.

Naša misija

A&P d.o.o. nastoji da obezbedi zdrav rast poslujući u okruženju gde zaposleni, partneri, potrošači i zajednica prepoznaju naše kvalitete i vrednosti - odgovornost, integritet, pouzdanost, posvećenost i kompetentnost.

Od samog osnivanja kompanija A&P d.o.o. u potpunosti je posvećena cilju da postane jedna od najpriznatijih kompanija u regionu.

PepsiCo

Pre više od jednog veka, od skromnih početaka, Pepsi Cola je izrasla u jedan od najpoznatijih i najomiljenijih proizvoda na svetu. I kompanija koja stoji iza Pepsi Cole, PepsiCo, rasla je sa jednakim uspehom, predstavljajući danas lidera na tržištu osvežavajućih pića, sokova i grickalica.

PepsiCo je nastao 1965., kada su se Pepsi-Cola i Frito-Lay udružili i formirali novu kompaniju. Od tada, PepsiCo Inc. je nastavio rast stalno priključujući nove brendove i linije proizvoda.

Tropicana Product Inc. se pridružuje Pepsijevom proizvodnom portfoliju 1998. godine i donosi Pepsiju najjače ime u svetu sokova. Kompanija je uključila u svoje redove i Quaker Oats Company u 2001. godini i ostvarila spoj dve veoma jake i uspešne kompanije u oblasti proizvodnje napitaka i hrane.

PepsiCo-Quaker unija je na tržište izbacila snažni osvežavajući napitak Gatorade, i svoj Quaker brend, simbol zdrave ishrane čime je proširena dotadašnja PepsiCo paleta proizvoda za doručak, grickalica za decu i hrane za poneti.

Danas, PepsiCo je kompanija vredna 29 milijardi dolara koja zapošljava preko 150.000 ljudi koji govore 40 različitih jezika širom sveta. Kompanija neprestano gradi veze između gradova, trudeći se da održava prijateljstvo svih zapolenih kroz različite programe.

PepsiCo je po veličini četvrta svetska kompanija za proizvodnju hrane i pića, ali je lider na globalnom tržištu. PepsiCo ima jasan plan da nastavi svoj rast i da celoj planeti predstavi sjajan ukus hrane i pića koju proizvodi, donoseći podjednako ljudima i odličnu zabavu i sjajnu ishranu.

Osvrnite se bilo gde i ugledaćete PepsiCo brendove u skoro 200 zemalja širom sveta. Kompanija nudi preko 500 različitih napitaka i grickalica koji pozivaju sve ljude podjednako da uz njih provedu svaki novi ukusan dan.

Svi ovi brendovi zadovoljavaju različite potrebe potrošača širom sveta: od ukusne zabave i uživanja do zdrave ishrane. I to je najvažniji i sasvim dovoljan razlog da Pepsi nastavi svoje uspešno poslovanje.

Za najnovije informacije o Pepsi-Cola Kompaniji i njenim proizvodima, posetite www.pepsiworld.com. Za više informacija o PepsiCo, posetite www.pepsico.com

Istorija

Leto 1898.

Kao i obično, bilo je vruće i vlažno u Nju Bernu u Severnoj Karolini. Mladi apotekar Kejleb Bredem počeo je da ekperimentiše sa kombinacijom začina, sokova i sirupa, pokušavajući da napravi novo osvežavajuće piće koje će poslužiti svojim mušterijama.

Prevazišao je svoja očekivanja i stvorio piće koje je danas u svetu poznato kao Pepsi-Cola.

Počeci Pepsija

Kejleb Bredem je znao, da bi se ljudi vraćali u njegovu apoteku, ona mora postati mesto okupljanja. Kao i mnogi apotekari sa kraja veka u svojoj prodavnici je imao točilicu sa sodom i služio je svojim mušterijama osvežavajuća pića koja je sam pravio. Njegova najpopularnija kreacija je bila jedinstvena mešavina gazirane vode, kola oraha, vanile i retkih ulja, koju su mušterije nazvale "Bredovo piće". Kejleb je rešio da preimenuje svoje novo osvežavajuće piće u Pepsi-Cola i da ga reklamira. Prodaja Pepsi-Cole je počela da raste i uskoro on osniva kompaniju sa kojom izlazi na tržište. 1902. godine pokreće Pepsi-Cola Company u okviru svoje apoteke i aplicira za tržišnu marku u Zavodu za patente SAD-a. Zvanični patent je dodeljen 16. juna 1903.

U prvo vreme je samo mešao sirup i prodavao ga isključivo u točilicama. Ali, uskoro Kejleb shvata da postoji još bolji način plasmana - flaširanje Pepsi-Cole kako da bi ljudi svuda mogli da uživaju.

Biznis u izgradnji

Reklamiranjem Pepsi-Cole kao „Zabavne, okrepljujuće, dobre za varenje” biznis je počeo da se razvija. Kejleb je prodao 7.968 galona sirupa 1903. godine. Dve godine kasnije on je ovlastio dve franšize u Šarlotu i Duramu u Severnoj Karolini. Tokom 1906. broj franšiza je porastao, bilo ih je 15, a tokom 1907. je skočio na 40 franšiza. Krajem 1910. godine Pepsi-Cola je imala franšize u 24 države i kompanija je prodavala više od 100.000 galona sirupa godišnje.

Izgradnja jake mreže franšiza je bila jedna od Kejlebovih najvećih dostignuća. Nezavisna Pepsi-Cola punionica je obezbedila jak osnov za rast kompanije duhom preduzetništva posvećenom uspehu proizvoda. Ona je bila tada, kao što je nastavila da bude i danas kamen temeljac Pepsi-Cola kompanije.

Kejlebova poslovna ekspertiza i smisao za reklamiranje učinila je da veliki broja potrošača bude zainteresovan za proizvod. On je uzdigao značaj Pepsi-Cola centrale toliko da se ona našla na razglednicama grada Nju Berna.

Kompanija je bila jedna od prvih u SAD-u koja je prešla sa konjskih zaprega na transport motornim vozilima, a članak iz novina "The Greensboro Patriot" iz 1913. godine, hvali Kejleba za njegov " oštrouman i energičan smisao za biznis". Čak su ga pominjali kao mogućeg kandidata za guvernera.

Pepsi-Cola reklame su se takođe promenile. Poznati vozač trkačkih automobila Berni Oldfild potvrdio je u novinama da je Pepsi „odlično piće... osvežavajuće, okrepljujuće, prava stvar pre početka trke”.

Kejleb je promovisao prodaju Pepsija sa sloganom “Drink Pepsi-Cola. It Will Satisfy You”.

Početak Prvog svetskog rata je promenio finansijsko stanje SAD-a, troškovi poslovanja su se drastično povećali. Cena šećera se menjala, od rekordno visoke do veoma niske, a sa njom i troškovi proizvodnje Pepsija. 1923. godine Pepsi-Cola je bankrotirala.

Kejleb se vratio u svoju apoteku i prodao vrednu Pepsi-Cola tržišnu marku Craven Holdings Corporationu, koja će biti prva u nizu nekoliko vlasnika.

Uskoro je Roj C. Megargel iz Njujorka kupio Pepsi-Cola tržišnu marku i započeo borbu za spašavanje biznisa. On je 1923. godine preselio kompaniju iz Nju Berna, u Severnoj Karolini, u Ričmond u Virdžinijii i svojim sredstvima je nadoknadio deficit kompanije. I pored njegovog velikog truda, 1931. godine rekonstruisana Pepsi-Cola kompanija je proglasila bankrot drugi put u istoriji. Do trenutka kada je Čarls G.Gut, uspešni proizvođač slatkiša, stupio na scenu budućnost Pepsija nije bila osigurana. Gut je bio predsednik kompanije Loft Incorporated, velikog lanca prodavnica slatkiša i automata za osvežavajuća pića na istočnoj obali. Za njega je Pepsi bio način da prekine nezadovoljavajuću poslovnu saradnju sa Coca-Colom, ali i način da na svojim automatima za osvežavajuća pića ponudi nešto novo i atraktivno. Bio je u pravu. Pod Gutovim vođstvom Pepsi-Cola je opet postala napredni nacionalni brend.

Dve godine nakon što je dobio novog vlasnika, Pepsi je imao prihode od milion dolara. Novim preporodom došlo je i novo samopuzdanje, prava retkost tih dana, jer je cela nacija bila u ranoj fazi ekonomske krize, poznate kao Velika depresija.

Pepsi-Cola pogađa pravo u metu

Cela nacija je tonula dublje i dublje u Veliku depresiju. Vremena su bila teška i pet centi je bila velika cena za osvežavajuće piće od 6 unci. Zato je Pepsi odlučio da ponudi svojim potrošačima bolju cenu. U Baltimoru je ponudio duplo više Pepsija za cenu nekog drugog osvežavajućeg pića - flašu od 12 unci kole za samo 5 centi - i to je bio veliki hit. Potrošači su odgovorili odmah, biznis je procvetao i Gut je taj sistem proširio na ceo Pepsi-Cola sistem.

Tokom '30-ih je počelo međunarodno širenje. Pepsi-Cola tržišna marka je registrovana u Latinskoj Americi i Sovjetskom Savezu, i franšize su dodeljene punionicama u Kanadi. 1934. kompanija se preselila u novu centralu u Long Ajland u Njujorku, i četiri godine kasnije Volter S. Mek je izabran za novog predsednika Pepsi-Cole. Mek je verovao da advertajzing može da bude kamen temeljac marketinga osvežavajućih pića, on je uveo strip „Pepsi & Pete” koji su promovisali prednost u ceni sloganom: „Twice as Much for Nickel.(Duplo više za 5 centi) ”. Druge kola kompanije su morale da smanje cenu kako bi ostale konkurentne. Ali Pepsi je zadržao vođstvo sa pamtljivom pesmom o niskoj ceni sa rečima „twice as much for nickel”.

Pesma, " Nickel, Nickel" je bio prvi radio spot emitovan i slušan od istočne do zapadne obale, ulazeći tako u istoriju emitovanja i advertajzinga. U to vreme je postao toliko popularan da je snimljen na još 55 jezika. Više od milion kopija izdato je za džuboks, i pesma je dobila novo ime „Pepsi-Cola pogađa pravo u metu”, pod tim imenom je izvedena čak i u Karnegi holu. Tokom 1940. „Life” magazin je proglasio taj džingl besmrtnim. A 2005. Advertising Age ga je proglasio jednim od 10 najboljih u prošlom veku, komentarišući: „Ovaj (spot) je nastao onda kada još niko nije koristio džinglove.” Na kraju, Pepsi-Cola je prerasla kompaniju za proizvodnju slatkiša koja ju je posedovala. Odlučeno je da se ime kompanije promeni iz Loft Incorporated u Pepsi-Cola Company.

Drugi svetski rat je oživeo stari problem sa šećerom, koji je bio poguban za kompaniju tokom Prvog svetskog rata. Ali Mek je, učeći na greškama iz prošlosti kupio plantažu šećera na Kubi, tako da je Pepsi nastavio da napreduje. To je bilo vreme muškaraca i žena u uniformama koji su služili svojoj zemlji s druge strane okeana, pred njima su bili veliki izazovi u dalekim zemljama. U skladu sa patriotskim osećanjima tog doba, Pepsi-Cola je usvojila crvenu, plavu i belu boju na etiketama i otvorila SAD kantinu na Tajms skveru u Njujorku, gde je više od milion porodica snimilo poruke koje su poslate mladim devojkama i muškarcima koji su ratovali širom sveta.

Pepsi se širi celim svetom

Nakon što se 1945. godine završio rat, Pepsi-Cola se okrenula idejama koje imaju duh pobedničke Amerike. Kompanija je preselila svoju svetsku centralu na Menhetn i nastavila da se razvija u Latinskoj Americi, na Filipinima i na Srednjem istoku. Kod kuće, kompanija je počela da eksperimentiše sa novim veličinama flaša, i po prvi put počela da pakuje Pepsi-Colu u limenke.

Ipak, posleratno tržište se vrlo brzo menjalo. Novi maloprodajni fenomen, nazvan supermarket počeo je da se razvija, i zajedno sa podjednako dramatičnim promenama u proizvodnji osvežavajućih pića, Pepsi je morao da napusti strategiju prodavanja osvežavajućih pića za polovinu cene svojih glavnih konkurenata.

Uskoro je “Nickel, Nickel”, reklama koja se dugo prikazivala zamenjena parolom “More (Više)” u skladu sa energijom posleratne Amerike, “More Bounce to the Ounce.”

Predsednik Pepsi kompanije Al Stil je na putovanja išao sa svojom suprugom, koja je poznata ljubiteljima filma širom Amerike kao glamurozna filmska zvezda, Džoan Kraford.

Mnogi su verovali da je zasluga sofisticirane i „stylish“ gospođe Kraford to što se kompanija pomerila od svojih vrednosti 40-ih u sofisticiranije kampanje 50-ih. Usvojen je novi logo koji izgleda kao stilizovani zatvarač, i Pepsi reklame više nisu bile bazirane na ceni, već na stilu života. Nakon smrti gospodina Stila 1959. godine gospođa Kraford je izabrana za člana borda direktora. Tokom tog perioda Amerikanci su počeli više da brinu o liniji i Pepsi reklame su oslikavale ovaj kulturni pomak. Kampanje su naglašavale niskokalorični sadržaj Pepsi-Cole sloganima: “The Light Refreshment” i “Refreshing without Filling”.

Inovacije su se nastavile, jedinstvena nova spiralna flaša je počela da se koristi 1958. godine. Iste te godine nova kampanja “Be Sociable, Have a Pepsi” je takođe lansirana.

Kada je u pitanji internacionalno tržište Pepsi je nastavio da se širi, i postao je dostupan u 120 zemalja. Donald M. Kendal, predsednik kompanije Pepsi-Cola International, je 1959. godine dogovorio da potpredsednik Ričard Nikson i Sovjetski predsednik Hruščov zajedno posete Pepsi-Cola kiosk. Fotografije svetskih lidera koji piju Pepsi inspirisale su naslove u novinama širom sveta na temu druželjubivosti („Sociable”).

„Sociables” je bila prva Pepsi-Cola kampanja u čijem fokusu su bili mladi, kao osnovna ciljna grupa, a ona je uskoro praćena još jednom kampanjom okrenutom ka mladima, „Now It’s Pepsi For Those Think Young”.

Pepsi generacija

Sve je bilo spremno za još jedan reklamni proboj. Kasnih pedesetih, demografski fenomen, posleratni „bejbi bum” je zauvek promenio kako će Amerikanci misliti, ponašati se i živeti. Oni su bili nova generacija, koja je uvela novi stil života i koja stremi budućnosti sa ubeđenjem da je ono što predstoji uvek bolje od onoga što je bilo.

Pepsi-Cola je osetila stav i uhvatila duh imenom koje je prevazilazilo vreme, tako je nastavila da se identifikuje sa Amerikancima tog vremena. Oni su bili prva “Pepsi generacija”. Zbog toga što je bio predvodnik aktivnih ljudi, i ljudi koji vole da se zabavljaju, savremena Amerika je doživljavala Pepsi kao svoj, pod zastavom “Come Alive! You’re in the Pepsi Generation”.

Ta smela kampanja, koja je počela sa emitovanjem ranih 60-ih, postavila je nove standarde u reklamnoj industriji. Ona je, kao ni jedna druga, napravila portret Amerike koja živi punim plućima.

Od tada, duh te reklamne kampanje postaje nezaobilazni deo američkih najpoznatijih i najvoljenjih reklama - “Join the Pepsi People, Feelin’ Free”...“You’ve Gota Lot to Live. Pepsi’s Got a Lot to Give”... „Have a Pepsi Day”... „Catch that Papsi Spirit”... „Pepsi Now!”... „The Joy of Pepsi” – kampanje koje su bile ogledalo Amerike i pokazivale ono najbolje u njoj. A to i jeste zapravo ono što je Pepsi generacija radila.

Tokom prvih 65 godina, Pepsi-Cola je prodavala samo jedan proizvod – Pepsi. Ali sa „bejbi bumom” nije se samo populacija promenila, promenile su se i navike kada je u pitanju ishrana. Tako da je kompanija 1964. razvila novo niskokalorično piće sa ukusom Pepsi-Cole: Diet Pepsi.

U početku Diet Pepsi se reklamirao uporedo sa Pepsijem, a kasnije Diet Pepsi dobija svoj poseban identiet. Jedna od prvih kampanja „Girlwatchers” se oslanjala na dopadljiv džingl koji je postao toliko popularan da je izdat i komercijalno i tako se našao na listi Top 40.

Tokom 1964., Mountain Dew, omiljeno lokalno osvežavajuće piće postalo je važan dodatak sve većoj porodici Pepsi-Cola brendova, i njihov reklamni slogan „Ya-Hoo, Mountain Dew”, postao je veoma brzo prepoznatljiv. Pepsi u limenkama, do tada je postao toliko popularan da je potpuna komercijalna distribucija počela 1965. godine. Te iste godine Pepsi-Cola kompanija se udružila sa uspešnom kompanijom Frito-Lay Inc. iz Dalasa, poznatoj po slanim grickalicama, tako je nastala kompanija PepsiCo Inc. – jedna od najvećih kompanija kada su pitanju proizvodi široke potrošnje na poslovnoj sceni SAD-a.

Donald M. Kendal je bio njen osnivač. Kompanija se ubrzo proširila, otvorene su prve proizvodnje osvežavajućih pića u Istočnoj Evropi i Japanu.

Pepsi izazov

Izvanredni biznis fenomen, koji je nastao šezdesetih, raščistio je put za sedamdesete. Poslovni ljudi, mediji i potrošači počeli su da zapažaju da Pepsi, jedna nova, energična kompanija izaziva najvećeg proizvođača osvežavajućih pića Coca-Colu sa rastućim uspehom. Mediji su nazvali ovo takmičenje za potrošače “kola rat”, a događaji su potvrdili da je ovo imalo značajan uticaj na industriju osvežavajućih pića.

Tokom 70-ih Pepsi je nastavio da se razvija. Na scenu su stupile velike flaše, pakovanja od 32 i 64 unce. Uskoro posle toga, porodična pakovanja su bila jednostavnija za korišćenje, zahvaljujući napredovanju tehnologije, plastične flaše koje su mogle da se recikliraju su postale lakše i izdržljivije od stakla. 1970. godine kompanija je svoje sedište preselila iz Njujork Sitija u Purchase, Njujork.

Kako su se potrošači menjali menjao se i Pepsi, tako da je Pepsi generacija ostala u savršenoj harmoniji sa temperamentom novog vremena. Diet Pepsi je zabeležio izuzetan rast prodaje, a Mountain Dew reklame su se po prvi put emitovale na nacionalnoj televiziji. S druge strane okeana, 15-ak godina nakon što su potpredsednik Nikson i sovjetski premijer Hruščov posetili Pepsi-Cola kiosk Pepsi je postao prvi američki proizvod koji se proizvodio u SSSR-u.

Polovinom decenije, kada je testiranje potrošača potvrdilo da ljudi više vole ukus Pepsi-Cole nego Coca-Cole, rođen je Pepsi izazov, glavno obeležje međunarodne marketinške strategije.

Pepsi izazov je jednostavno tu činjenicu realizovao u reklamnoj kampanji sa snimljenim testiranjem Pepsi-Cole i Coca-Cole. Kampanja je postala deo istorije marketinga i pomogla je Pepsiju da dobije deo tržišta. Do 1976. godine, fantastičnim razvojem, Pepsi-Cola je postala najprodavaniji brend među osvežajućim pićima u supermarketima širom Amerike. Do početka 80-ih bilo je jasno da je Pepsi broj jedan među brendovima u prodavnicama. Tržište dijetalnih proizvoda je nastavilo svoj rast, a Diet Pepsi je rastao uporedo s njim. Mountain Dew je takođe nastavio da niže uspehe uz pomoć nove reklamne kampanje „Give Me a Dew”.

Pepsi ulaže na muzičke top liste

Bila je 1984. godina i skoro niko nije primetio da je “Pepsi generacija” proslavila svoju dvadesetu godišnjicu.

Ali trebalo je još advertajzing istorije da se ispiše na ovu temu, ovog puta sa pop muzikom u glavnoj ulozi. “Pepsi. Choice of the new generation” je lansiran 1984. godine, i još jednom je postavio Pepsi kao vođu savremene kulture. U svojim ranim fazama, kampanja “Nova generacija” je predstavila najveću zvezdu tog vremena Michaela Jacksona. On i njegov čuveni hit “Billie Jean” su gostovali u seriji Pepsi reklama, spajajući svet biznisa i zabave, na način na koji niko do sada to nije uradio.

Uspeh takve promocije, od reklama Pepsi generacije pa nadalje, do reklama Nove generacije, se širio i izvan granica Pepsijevog sedišta. Najveći Pepsijev rival, Coca Cola, primorana rastom i ekspanzijom Pepsija, odustaje od vekovnog recepta ne bi li novi proizvodi više ličili na Pepsijev ukus. Međutim, potrošači su ubrzo odbacili novu Kolu, pa je sada Coca Cola bila primorana da se vrati starom ukusu, ali pod novim imenom, Coca Cola Classic. Predsednik Pepsija, Roger Enrico objavljuje Pepsijevu pobedu u „Kola ratu” i nagrađuje sve zaposlene iznenadnim odmorom i slavljem.

Tokom 80-tih, dugačak je spisak zvezda i super zvezda koji su pozajmili svoju “magiju“ Pepsiju, uključujući i muzičke ikone pop muzike kao što su Lionel Richie, Tina Turner, David Bowie, Glen Frey i Gloria Estefan, kao i čuveni sportsti Joe Montana i Dan Marino. Geraldine Ferraro, prva žena kandidat za podpredsednika Sjedinjenih drzava, igrala je u reklami za Pepsi Diet. Neukrotivi Michael J. Fox, doneo je specifičan talenat, stil i duh u seriju reklama za Pepsi i Pepsi Diet. Michael Jackson se vratio da zaigra u prvoj epizodnoj reklami, a Pepsi je imao svoje prvo putovanje Space Shuttle-om, u specijalno dizajniranoj “Space” limenci.

Kako je Pepsi kroz oglašavanje proširio svoj krug potrošača, međunarodna ekspanzija se nastavila. Pepsi probija još jednu novu granicu započinjući distribuciju u Kini. Do sredine decenije, vise od 600 Pepsi-Cola pogona je radilo u 148 zemalja širom sveta.

Omiljen na svim stranama sveta

Sa početkom 90-tih, počela je i nova era u poslovanju Pepsi-Cole širom sveta. Kompanija je potpisala najveći trgovinski sporazum u istoriji sa Sovjetskim Savezom. Težeći dugoročnom rastu, Pepsi je investirao u tržista sa visokim potencijalom kao sto su Jugoistočna Azija, Istočna Evropa, Meksiko i Argentina.

U Sjedinjenim Državama, 90-te su najavile novu generaciju osvajanja nagrada u oglašavanju.

Muzička legenda, Ray Charles se pridružuje Pepsi familiji nakon što je, uz podršku „Uh-Huh Girls” otpevao “You Got the Right One Baby, Uh-Huh!” za Diet Pepsi.

Super model Cindy Crawford je pomogla u predstavljanju novog dizajna ambalaže, a Pepsi je, uz pomoć košarkaške super zvezde Shaquille O’Neal-a, podsetio Ameriku da “Bude mlada, zabavlja se, pije Pepsi”.

Mountain Dew, uključujući i Diet Mountain Dew, sada već šesto najpoznatije osvežavajuće piće u Americi širi svoju privlačnu moć i na Generaciju X uz pomoć grupe sjajnih momaka zvanih Dew Crew.

Prve reklame za Pepsi proizvode su se pojavile izvan Amerike prvo u Latinskoj Americi. Bezkofeinska verzija Pepsija, Diet Pepsi i Mountain Dew su pre svih pomogli da čitava Pepsi paleta proizvoda bude tražena. Isto tako, portfoliju Pepsi proizvoda priključuje se i linija proizvoda “Slice”.

Potrošači su nastavili da istražuju svoje osvežavajuće ukuse, a Pepsi je proširio svoju proizvodnu liniju i postao nova vrsta kompanije – total beverage company.

U želji da bude vodeća kompanija na svetu za proizvodnju osvežavajućih bezalkoholnih pića, Pepsi Cola proizvodi i vodu, kafu, sokove, gazirane i negazirane napitke.

Kroz partnerstvo sa Thomas J. Lipton Kompanijom, koje je potpisano 1991. godine, Pepsi je postao vodeći proizvođač na tržištu gotovih čajeva sa brendom broj 1 na tržištu – Lipton Brisk.

Još jedno partnerstvo, sa ekskluzivnim proizvođačem kafa, Starbucksom, rezultiralo je proizvodnjom Frapućina, novog ledenog osvežavajućeg napitka na bazi kafe. Ubrzo, Frapućino je postao najomiljenija gotova kafa među potrošačima.

Pepsi je, isto tako, ušao u istoriju kada je tržištu predstavio svoju flaširanu vodu Aquafina. Vrlo brzo, ona je postala najprodavanija nacionalna flaširana voda i proširila je paletu proizvoda uvođenjem novih ukusa, ali i gazirane i obogaćene vode.

Pepsi je bio prvi koji je uveo datum važenja proizvoda. Jednostavan i lak za čitanje, datum prvo stajao samo na Diet Pepsi pakovanju, a potom je posao standard na svim Pepsi pakovanjima.

Od tada je rok trajanja postao praksa i kod drugih.

“GenerationNext” je predstavljena 1997. godine najavljujući povratak teme dobre stare “Generacije”, ali ovog puta prilagođena novoj generaciji Pepsi potrošača. Tokom 1998. godine, kada je Pepsi slavio 100 godina, Pepsi limenke dobijaju novi izgled za novi milenijum. Novi “look” nazvan “Globe” upečatljivo predstavlja stilizovan, trodimenzionalan Pepsi globus na plavoj pozadini orošenoj komadićima leda. Logotip je primenjen na Pepsi kamione, hladnjače, dostavna vozila i aparate za točenje . Zapravo, na sve što je nosilo Pepsi ime.

Novi milenijum

Na samom početku novog milenijuma, Pepsijev sjajni tim za istraživanje i razvoj na tržište je izbacio seriju novih proizvoda. Mountain Dew je dobio nekoliko novih ukusa: Mountain Dew sa ukusom višnje i Mountain Dew sa ukusom pomorandže.

Sierra Mist je bio Pepsijev prvi nacionalni brend sa ukusom limuna. Pepsi sada ima Pepsi ONE; Pepsi Twist sa ukusom limuna, Pepsi Vanilla, Pepsi Edge, kola sa upola manje kalorija i šećera od standardne kole.

Potrošači su pokazali potrebu za negaziranim Pepsi ukusima i Pepsi je to ispoštovao preuzimanjem poznate linije zdravih SoBe napitaka i novom ponudom proizvoda kao što su Dole i Tropicana sokovi. Na taj način je Pepsi svojim potrošačima doneo osveženje za svačiji ukus i za svako doba dana. U etru, na internetu i u blizini automata sa ovežavajućim sokovima, prvoklasna reklamna kampanja je pomogla da Pepsi učvrsti svoju dominaciju još jednom.

Kao prvo, mala glumica Hallie Eisenberg je osvojila srce Amerikanaca kao „Pepsi girl” u kampanji „Joy of Cola”. U toj kampanji korišćen je glas Marlon Branda, Isaaca Hayesa i Aretha Franklin. Kasnije, tv reklame su predstavile „Pepsi Girl” kojoj su se priključili i članovi grupe Faith Hill, a potom i grupe Kiss.

Kampanja „The Joy of Pepsi” je predstavila i neke od najpopularnijih muzičkih i sportskih zvezda koje su pevale Pepsiju u čast, uključujući i Britney Spears, Shakiru and Beyonce Knowles. Dobitnica Oskara, Halle Berry je podržala zvezdani tim snova promovišući svoju omiljenu kolu sa ukusom limuna, Pepsi Twist.

Pepsi osvaja digitalnu eru

Mountain Dew je iskoristio prednost grupe Dew Dudes i njihovu ljubavi prema ekstremnom stilu života. Od strmoglavog spuštanja niz planinu, do izazivanja geparda, nije bilo ničega što ova ekipa ne bi uradila za njihov omiljeni Dew.

Udruživanje Pepsija sa ostalim dobro poznatim brendovima je uvek držalo kompaniju sveprisutnu u glavama potrošača i na čelu popularne kulture. Marketinška veza Pepsija i Yahoo-a je rezultirala uspešnom promocijom PepsiStuff.com tokom koje su potrošači mogli da osvoje različite online nagrade.

Pepsijev TV debi se dogodio u formi sopstvenog muzičkog show-a „Pepsi Smash” na WBB kanalu i u formi nedeljne serije „Pepsi Musica” na Telefutura kanalu.

Isto tako, Pepsi je izgradio partnerstvo sa kompanijom Apple Computer, Inc., njenim red-hot iTunes sajtom i iPod muzičkim player-om kako bi omogućio potrošačima besplatan download i ostale korisne nagrade.

U svetu sporta, Pepsi je sklopio partnerstvo sa Prvom ligom u bejzbolu, fudbalu i američkom fudbalu, kao i sa nekim najpoznatijim sportistima iz tih takmičenja.

I danas, kompanija nastavlja da unosi inovacije, kreira nove proizvode i nova pakovanja različitih oblika i veličina kako bi izašli u susret narastajućim potrebama potrošača.

Pepsi je u neprestanoj potrazi za različitim načinima da osigura na svaki način da potrošač dobije proizvod koji želi, kada i gde ga želi.